Skip to content

Planujesz rozpocząć dietę odkwaszającą? To musisz wiedzieć!

Czas czytania artykułu: 2 minut

W obecnych czasach brak ruchu oraz zbilansowanej diety objawia się wieloma chorobami czy dysfunkcjami, do których możemy zaliczyć między innymi zakwaszenie organizmu. Powoduje ono nie tylko szybko zauważalne skutki w postaci problemów skórnych, ale w dłuższej perspektywie może prowadzić do chorób cywilizacyjnych jak cukrzyca oraz nowotwory. Odpowiedzią na to jest włączenie ruchu oraz zmiana diety.

Zakwaszenie organizmu – czym jest i jakie są jego konsekwencje

Zakwaszenie organizmu, zwane naukowo kwasicą, to zaburzenie równowagi kwasowo-zasadowej. Dla prawidłowego funkcjonowania organizmu konieczne jest utrzymanie stałego pH krwi, którego wartość mieści się między 7,35 a 7,45. Za regulację kwasowości odpowiadają minerały dostarczane wraz z pożywieniem. Niedobór minerałów w diecie przy jednoczesnej podaży pożywienia kwasowego doprowadzają do ciągłego powiększania się związków kwasowych w organizmie i jest to właśnie zakwaszenie organizmu. Nadmiar kwasów w organizmie może przyczynić się do rozwoju groźnych chorób, m.in.: chorób serca, osteoporozy, miażdżycy, cukrzycy, a nawet nowotworów.

Co to jest dieta odkwaszająca i jaki jest jej cel

Dieta odkwaszająca organizm to inaczej dieta zasadowa. Do produktów zasadowych zaliczamy te, które w procesie trawienia zachowują właśnie taki odczyn i nazywane są alkalizującymi. Dieta zasadowa ma na celu przywrócenie optymalnej dla naszego organizmu równowagi kwasowo-zasadowej. Równowaga ta gwarantuje zdrowie i sprawne funkcjonowanie układów, a więc i całego ciała. Założeniem takiego modelu odżywiania jest spożywanie w ciągu dnia 80% produktów zasadotwórczych i tylko 20% kwasowych.

Dieta odkwaszająca – jakie produkty spożywać

W diecie odkwaszającej należy nieustannie uważać na to, co się je. Istotne jest dbanie to, aby nasza codzienna dieta była zdrowa i pełnowartościowa. Jakie produkty działają zasadotwórczo? Właściwości alkalizujące posiada większość owoców i warzyw. Polecane są przede wszystkim cytrusy, ale także jabłka, banany, melon, sałata, buraki, rzeżucha, natka pietruszki, pomidor czy seler. Odkwaszająco działają także: zielona herbata, kasza jaglana, dziki ryż, quinoa (komosa), migdały, tofu oraz ser kozi.

Do produktów działających silnie zakwaszająco możemy zaliczyć natomiast: żywność wysoko przetworzoną i konserwową, białe pieczywo, ryż i makaron, cukier, słodziki, alkohol, napoje gazowane, kawa, czarna herbata, kakao. Nieco mniej zakwaszają natomiast: owies, orkisz, żyto, gryka, kukurydza, jajka, mleko, jogurt, kefir, ryby, warzywa strączkowe, żurawina czy śliwki.

Dieta odkwaszająca – catering to rozwiązanie idealne

Dieta pudełkowa w Zakopanem? A może w innym z polskich miast? Z Dietering to żaden problem! Wybierz dietę nie tylko odkwaszającą organizm, ale także odpowiednio zbilansowaną i dostosowaną do Twoich potrzeb. Już nie musisz się martwić czy produkty w Twoim posiłku mają charakter zasadowy, a więc działają alkalizująco. Zaufaj ekspertom i wybierz odpowiednio dostosowaną do własnych potrzeb i preferencji dietę odkwaszającą organizm.