Skip to content

Jak dbać o swoje zdrowie w trakcie sezonu grypowego?

Czas czytania artykułu: 2 minut

Czy każdego roku sezon grypowy oznacza dla Ciebie chorobę lub przeziębienie? W takim razie musisz zmienić kilka swoich nawyków. Najlepiej, jeśli zaczniesz je wprowadzać stopniowo, a przede wszystkim jeszcze przed nastaniem jesieni i zimy. Dzięki temu skutecznie poprawisz swoją odporność. Podpowiadamy Ci, jak zrobić to najlepiej.

Unikaj dużych skupisk ludzi

Choć czasem niemożliwe jest uniknięcie dużych grup ludzi np. w komunikacji miejskiej, to jednak warto ograniczyć te sytuacje do minimum. Możesz to zrobić wtedy, gdy zrezygnujesz z częstych zakupów w supermarketach i galeriach handlowych. W takich sytuacjach przydaje się Lisek Sklep, bo naprawdę szybko otrzymasz zakupy do domu. Wówczas bez problemu zmniejszysz liczbę wyjść do sklepu.

Jeśli i tak korzystasz z tramwaju, metra czy autobusów, a także windy bądź po prostu musisz odwiedzić jakiś sklep, to nie spożywaj tam posiłków. Niezwykle przydatne są też żele antybakteryjne do rąk. W końcu poręcze i siedziska w takich miejscach są siedliskiem ogromnej liczby drobnoustrojów.

Jedz świeże owoce i warzywa

Koniecznie zadbaj o odpowiednią dietę, bo to właśnie ona ma duży wpływ na jakość Twojego zdrowia. Przede wszystkim ogranicz ilość cukru, a zamiast tego postaw na świeże owoce i warzywa. Choć jesienią czy zimą nie masz do wyboru zbyt wiele produktów, to po prostu wybieraj sezonowe odmiany, a do tego otwórz się na mrożonki. W końcu to doskonała alternatywa!

Czy wiesz, jakie warzywa poprawiają odporność? Postaw na duże ilości papryki, która jest bogata w witaminę C. Oprócz tego przemyć do swojej kuchni jarmuż np. w postaci smacznych koktajli. Nie może też zabraknąć dań z kalafiorem, brokułami czy brukselką.

Zadbaj o ruch

Nie tylko wartościowe posiłki mają wpływ na Twoją odporność. Ogromne znaczenie ma też regularny ruch, jednak w sezonie jesienno-zimowym musisz podchodzić ostrożnie do uprawiania sportu na świeżym powietrzu – szczególnie jeśli dopiero chcesz zacząć. W takiej sytuacji dużo lepszym rozwiązaniem jest siłownia bądź ćwiczenia w domu. Nawet regularne spacery sprawią, że będziesz lepiej przygotowany na nadejście sezonu grypowego.

Korzystaj z naturalnych sposobów na wzmocnienie odporności

Natura dostarcza Ci cały arsenał, który pomoże Ci zwiększyć odporność, a do tego wzmocni Twój organizm. Z ich pomocą zapomnisz o grypie i przeziębieniach lub przejdziesz je dużo łagodniej. Dlatego koniecznie włącz do swojej diety czosnek, cebulę, imbir oraz kurkumę. Doskonale sprawdzi się wieczorna herbata z takimi dodatkami, a także aromatyczne ciasta i wyraziste sosy na bazie naturalnego jogurtu. Wtedy nie zauważysz nawet, jak w naturalny sposób będziesz budować odporność.

Dostosuj ubiór do pogody

Ostatnia porada jest dość oczywista – zawsze dbaj o to, żeby ubierać się zgodnie z pogodą. W końcu zbyt lekki strój lub przegrzanie się zwiększa ryzyko zachorowania. Dlatego w okresie jesiennym najlepiej sprawdza się ubieranie „na cebulkę”, a w ten sposób możesz z łatwością dopasowywać się do aktualnej pogody.