Skip to content

Daktyle: słodycz i moc korzyści w nich ukryta

W internecie nie brakuje przepisów na daktyle w postaci deserów.

Nie zmienia to faktu, że w naszym kraju te owoce nie są jeszcze zbyt popularne.

Oprócz tego, że są słodkie czy znasz korzyści zdrowotne wynikające z jedzenia daktyli?

Są bogatym źródłem błonnika. Pół szklanki daktyli dostarcza 6 gramów błonnika (około 22% dziennego zapotrzebowania).

Który pomaga regulować poziom cukru we krwi, utrzymuje nas w stanie sytości, obniża poziom cholesterolu we krwi i utrzymuje zdrowie jelitowe.

Są doskonałym źródłem naturalnego cukru.

Daktyle są bardzo słodkie, to dlatego, że zawierają dużą ilość naturalnego cukru w postaci glukozy i fruktozy.

Dlatego są często wykorzystywane jako naturalny środek słodzący w wielu deserach.

Naturalny cukier w daktylach sprawia również, że są świetną przekąską przed i po treningu.

Natomiast osoby chorujące na cukrzycę powinny wyeliminować z diety daktyle, ponieważ mają wysoki indeks glikemiczny.

Są dobrym źródłem minerałów.

Pół szklanki daktyli dostarcza około 14% dziennego zapotrzebowania na potas, 8% na magnez i 10% na mangan.

Są również doskonałym źródłem witaminy B6 (ok. 24% dziennego zapotrzebowania na każde ½ szklanki daktyli).

Jak jeść daktyle ?

Możesz je spożywać same lub dodać je do płatków owsianych, granoli, koktajli lub batoników proteinowych.

Możesz również dodać je do ciast.

Daktyle są dostępne w całości lub z pestkami.

Najlepiej przechowywać je w hermetycznym pojemniku w temperaturze pokojowej lub w lodówce.