Kto z nas nie zjadł ostrej papryczki i nie odczuł, że jego usta “płoną”?

Związek, który jest odpowiedzialny za pieczenie ostrej papryki to kapsaicyna. Działa ona także drażniąco na oczy, płuca i skórę.

Zawartość kapsaicyny jest zależna od odmiany ostrej papryki.

Podczas jej spożycia cząsteczki kapsaicyny wiążą się z określonymi receptorami w języku i pobudzają nerwy związane z bólem.

Nasiona i biała błona papryki zawierają największe stężenie kapsaicyny.

Pieczenie ostrej papryki- jaki błąd popełniamy?

Co zrobiliście, aby złagodzić efekt pieczenia? Pewnie sięgnęliście po coś do picia, może po wodę?

I tutaj popełniliście największy błąd, ponieważ kapsaicyna nie rozpuszcza się w wodzie, a prowadzi do rozszerzenia się efektu pieczenia na cały przełyk i żołądek, przez co cierpimy jeszcze bardziej.

Jak zatem możemy sobie pomóc w takiej sytuacji? Trzeba pamiętać, że kapsaicyna rozpuszcza się w alkoholu i tłuszczach.

Najlepsze sposoby na złagodzenie pieczenia po zjedzeniu ostrej papryki

  • Produkty mleczne mogą złagodzić uczucie pieczenia w jamie ustnej. Szklanka mleka jest jednym z powszechnie stosowanych antidotum. Mieszkańcy krajów, które wykorzystują dużo ostrych papryczek w posiłkach, stosują produkty mleczne w recepturach dań, co ma na celu obniżenie ostrości potrawy.
  • Dobre rezultaty przynosi także zjedzenie lodów, które są produkowane na bazie mleka.
  • Jeżeli chodzi o alkohole, to piwo może nie przynieść ulgi na dłużej, ponieważ nie zawiera zbyt dużej ilości alkoholu. Silniejsze alkohole mogą bardziej pomóc w złagodzeniu pieczenia, ale muszą być schłodzone (ciepłe mogą przynieść odwrotny efekt).
  • Również soki z limonki, pomidorowy i z cytryny mogą pomóc złagodzić pieczenie w jamie ustnej.
  • Tłuste jedzenie może również wiązać się z kapsaicyną i szybciej łagodzić jej efekty.
  • Możesz spróbować także masła orzechowego lub chleba z masłem, jeśli nie masz pod ręką mleka.