Kwasy omega-3, po co je przyjmować?

gdzie znajdę omega 3, najwięcej omega 3

Wszędzie wokół słyszymy, aby spożywać produkty zawierające kwasy tłuszczowe omega-3?

podział omega 3

Zastanawiacie się dlaczego?
Kwasy tłuszczowe omega-3 obejmują kwas alfa-linolenowy (ALA), którego głównym źródłem są rośliny, jak również kwas eikozapentaenowy (EPA) i kwas dokozaheksaenowy (DHA), które są głównie dostarczane z owoców morza i ryb.
ALA znajduje się głównie w lnie, oleju lnianym, oleju rzepakowym, orzechach włoskich.
Bogate źródła DHA i EPA w żywności obejmują ryby tłuste, takie jak: łosoś, pstrąg, sardynki, makrela, śledzie. Ryby o niskiej zawartości omega-3 to „chude” ryby takie jak sum, dorsz czy tilapia. Większość skorupiaków zawiera bardzo mało omega-3, z wyjątkiem ostryg, które są jego bogatym źródłem.

Ogólnie rzecz biorąc, kwasy tłuszczowe omega-3:
– obniżają stężenie trójglicerydów w surowicy i całkowity poziom cholesterolu we krwi,
– obniżają ryzyko wystąpienia chorób serca i udaru,
– mogą pomóc w zmniejszeniu objawów nadciśnienia, depresji, bólów stawów i innych problemów z reumatoidalnym zapaleniem stawów,
– mają działanie przeciwzapalne i przeciwzakrzepowe,
– pobudzają układ odpornościowy oraz zapewniają ochronę przed szeregiem chorób, w tym chorobą Alzheimera,
– u małych dzieci wspomagają rozwój neurologiczny.

Pozytywnych aspektów przyjmowania kwasów omega-3 jest o wiele, wiele więcej. Nawet w aptekach można spotkać dziesiątki suplementów zawierających kwasy omega-3 do codziennego przyjmowania.

 

[fb_button]

facebook